سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
☂ مهــر بــــــاران ☂
به وبلاگ * مهـــــر بــــاران* خوش آمدید.
یکشنبه 91 بهمن 1 :: 12:30 عصر ::  نویسنده : فاطمه

1ـ همان گونه که خدمت عزیزان بیان شد داوری ابتدایی آثار آغاز شده است و انشاءالله تا میانه ی بهمن ماه ادامه دارد. پس از آن آثار برای داوری نهایی به داوران محترم تحویل داده خواهد شد و برگزیدگان نهایی در ابتدای اسفندماه مشخص خواهند گردید.

2ـ دوستانی طی تماس اعلام نموده اند به سبب مشکلات شبکه ی ارتباطی موفق به ارسال آثار خود نشده اند، به همین سبب دبیرخانه تصمیم گرفت آثاری را که تا پایان روز 4شنبه 4بهمن ماه دریافت می شود در مسابقه شرکت دهد. پس از این مدت سامانه ی دریافت آثار بسته خواهد شد.

3ـ همانند اطلاعیه ی قبلی بر این نکته تأکید می گردد که حتما از وصول آثار خود از طریق پنل مدیریتی اطمینان حاصل نمائید، در غیر این صورت از راه های ارتباطی با دبیرخانه تماس حاصل نمائید.


منبع : سایت جشنواره مهر باران




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 2:6 عصر ::  نویسنده : فاطمه

در نگاه رهبر معظم انقلاب جهاد معنایی بسیار عام و عمیق دارد. ایشان در شرح حدیثی (1) از پیامبر صلی الله علیه و آله معنای عمومی و حقیقی جهاد و شروط آن را این گونه بیان می کنند:
« … ما در اول «کتاب جهاد» عرض کردیم که معیار جهاد، شمشیر و میدان جنگ نیست. معیار جهاد، همان چیزی است که امروز در زبان فارسی ما در کلمه ی «مبارزه» وجود دارد. فلانی آدم مبارزی است؛ فلانی آدم مبارزی نیست. نویسنده ی مبارز؛ نویسنده ی غیر مبارز. عالِم مبارز؛ عالِم غیر مبارز. دانشجوی مبارز و طلبه ی مبارز؛ دانشجوی غیر مبارز و طلبه ی غیر مبارز. جانعه ی مبارز و جامعه ی غیر مبارز. پس جهاد یعنی “مبارزه”.


                                   

در مبارزه، دو چیز حتماً لازم است: یکی این که در آن جدّ و جُهد و تحرکی باشد. انسان در رختخواب یا در پستوی خانه که نمی تواند مبارزه کند! در مبارزه، باید جدّ و جُهدی وجود داشته باشد. اگر چه در صُوَری، مبارزه با نفس هم میدان هایی دارد؛ اما حالا مثال هایی که می زنیم برای مبارزات اجتماعی و این هاست. پس، اول این که در آن جدّ و جُهد و تلاش و تحرک باشد. دوم این که، در مقابلش دشمنی باشد.
مبارزه، در آن جا که دشمن نیست معنا ندارد. پس، جهاد متقوّم بر این دو رکن است: یکی این که در آن جدّ و جُهد باشد؛ دیگر این که در مقابل دشمن باشد. اگر کسی علیه دوست جدّ و جُهد کند، این جهاد نیست؛ بلکه فتنه و اخلال است.» (2)
رهبر انقلاب، زندگی جهادی در راه هدف ها و ارزش ها را معنای حقیقی زندگی انسان می دانند:
«جهاد، یعنی مجاهدت کردن و تلاش کردن. زندگی، یعنی این که ما این هدف ها را ترسیم کنیم و ارزش هایی را که برای ما عزیز و محترم است، مشخص کنیم و بعد با همه ی قوا بکوشیم؛ اصلاً زندگی جز این معنا ندارد؛ و الّا اگر انسان از ارزش هایی ـ آن ارزش ها هر چه می خواهد باشد ـ خالی باشد، به یک جماد تبدیل خواهد شد» (3)
«در این نوع زندگی، هر چه می گذرد انسان احساس می کند که عمرش تلف نشده است؛ چون برای یک هدف عالی زحمت کشیده است… در پایان راه هم وقتی به پشت سر خود نگاه می کند، می بیند فرسنگ ها به هدف نزدیک شده است. لذا حسرت ندارد و احساس لذت می کند. این، زندگی واقعی است؛ زندگی برای آرمان ها و هدف های والا» (4)
در نگاه رهبر معظم انقلاب جهاد و فرهنگ جهادی تا بدان حد اهمیت دارد که ایشان وظیفه ی اصلی خویش را گرم کردن تنور جهاد در کشور می دانند:
«مملکت، مملکت جهاد فی سبیل الله است. از این جهت، بنده که بیشتر سنگینی بارم این است که نگاه کنم ببینم کجا شعله ی جهاد در حال فروکش کردن است و به کمک پروردگار نگذارم؛ ببینم کجا اشتباه کاری می شود، جلویش را بگیرم. مسئولیت اصلی حقیر همین هاست» (5)
در کلام رهبر عرصه های جهاد در این روزگار این گونه ترسیم می شوند:
«امروز هم مجاهدت جوانان و برگزیدگان در میدان های دیگر لازم است: میدان سازندگی، میدان آگاهی از کید دشمنان، میدان تلاش برای خودسازی علمی و اخلاقی، میدان ایجاد امید در مردم و مبارزه با دیو یأس، میدان مبارزه با تبلیغات دشمنان مستکبر، میدان وحدت و همکاری و همکاری و همبستگی ملی.» (6)
ایشان بهره های جهاد با این وسعت را به دو بخش تقسیم می کنند:
«بهره ی مورد نظر [از جهاد] چیست؟ آن بهره دو بخش دارد: یک بخش شخصی دارد که این اصل قضیه است. (این را توجه کنید!) قسمت اعظم مجاهدت در راه خدا، برای شخص خود شماست. «علیکم انفسَکم لا یضرُّکم من ضلّ اذَا اهتَدَیتم» مائده/105 اصل قضیه این است که ما باید به عنوان یک بنده ی خدا، از عهده ی بندگی خدا برآییم… تلاش و جهادی که می کنیم، سازندگی، خودسازی و دیگرسازی، که به دنبالشان می رویم، خدمتی که به خلق می کنیم، اقامه ی عدلی که می کنیم، حکومتی که به راه می اندازیم، همه در درجه ی اول، برای این است که پیش خدای متعال به عنوان یک بنده بتوانیم عرض کنیم: «پروردگارا! ما حق بندگی تو را تا حدی که توانستیم به جا آوردیم.» … پس در دجه ی اول تلاش مورد نظر است.
در درجه ی دوم، مسائل دیگر مورد نظر است؛ مثل نجات بشریت، اقامه ی حکومت عدل و حق و ایجاد راهی که بشر بتواند از آن راهی به خدا و هدایت برسد…» (7)
ایشان روحیه ی جهادی را روحیه ی عدم سازش با دشمن ترسیم می کنند و جهاد فرهنگی را پایه و اساس جهاد نظامی و سیاسی می دانند:
«کسانی که اهل باطل و سازش اند، اصلاً به کار جهادی احتیاج ندارند. بروند سازش کنند و مشکلاتشان را ـ اگر حل شد ـ حل کنند. کسانی که اهل حق اند، این طور نیستند. بدون کار جهادی، کار سیاسی و تحرک، هیچ فایده ای ندارد. کار سیاسی، باید پشتوانه ی جهاد نظامی داشته باشد و هر دوی این ها، بدون کار فرهنگی بی ثمر خواهد بود.» (8)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) قال رسول الله، صلی الله علیه و آله: اوصی امّتی بخمس، بالسّمع و الطّاعه و الهجره و الجهاد و الجماعه
(2) بیانات در بشروع درس «خارج فقه»
(3) بیانات در دیدار اعضای «گروه اجتماعی» صدای جمهوری اسلامی ایران، 1370/11/29
(4) بیانات در دیدار اعضای «نیروی هوایی» ارتش در روز نیروی هوایی، 1371/11/19
(5) بیانات در جمع فرماندهان لشگر 27 محمد رسول الله، 1375/3/20
(6) پیام به مناسبت سومین روز از دهه ی مبارکه ی فجر روز «ایثار و شهادت»، 1373/11/13
(7) بیانات در دیدار فرماندهان رده های مختلف «سپاه پاسداران» ، 1373/6/29
(8) بیانات در دیدار با اعضای حزب وحدت اسلامی افغانستان،
1




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 1:55 عصر ::  نویسنده : فاطمه

                                      

                                                   

                                     

 




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 1:41 عصر ::  نویسنده : فاطمه

                          

 

منبع: www.graphic.ir




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 12:35 عصر ::  نویسنده : فاطمه

وَقالَ بِحَضْرَتِهِ رَجُلٌ: اللّهُمَّ اغْنِنِى عَنْ خَلْقِکَ فَقَالَ علیه السلام: لَیْسَ هکذا: إنّما النّاسُ بِالنّاسِ وَلکِنْ قُلْ: اللّهُمَّ اغْنِنِى عَنْ شِرارِ خَلْقِک.

مردى در حضور امام سجاد علیه السلام گفت: خدایا مرا از آفریدگانت بى‏نیاز کن.
 
امام علیه السلام فرمود: چنین نیست؛ زیرا مردم به یکدیگر وابسته‏اند ولى بگو پروردگارا! مرا از آفریده شرورت بى‏نیاز دار.
 
البته روشن است که در درجه‏هاى توسّل به دیگران یا خواهش از مردم در صورتى که رنگ خدایى داشته باشد؛ اشکالى نیست. ولى اگر در هر موردى، دگر بینى در نظر باشد این نوعى شرک است. ولى نیکوتر این که انسان به نتیجه کار بیاندیشد که چه باید بکند.
 
حضرت جواد علیه السلام فرمود:
 
الْحَوائِجُ تَطْلُبُ بِالرَّجاءِ وَهِى تَنْزِلُ بِالقَضَاء وَالعافِیَةُ احْسَنُ عَطاء. «1»
 
نیازها به خواهش خواسته مى‏شود و با قسمت الهى فرو فرستاده شود ولى عافیت بهترین هدیه است.
 
مولا على علیه السلام خطاب به کمیل مى‏فرماید:
 
یا کُمَیْل! لاتَرَ النّاسَ اقْتارَک وَاصْبِرْ عَلَیه احْتِساباً بِعِزٍّ وَتَسَتُّرٍ. «2»
 
اى کمیل! نیازمندى‏ات را به مردم نشان مده و با سرافرازى و پنهان نمودن آن بر آن شکیبا باش.

 


 




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 12:33 عصر ::  نویسنده : فاطمه

 

فقر

 

 

1. نداشتن مدیریت اقتصادی در زندگی

امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمود: تَرْکُ التَّقْدِیرِ فِی الْمَعِیشَةِ یُورِثُ الْفَقْر 1؛ اینکه انسان در زندگیش مدیریت اقتصادی نداشته باشد سبب خواهد شد که او در دام فقر گرفتار آید. این همان تناسب خرج با دخل است که ما در فارسی داریم.

 

2. حرص زدن علنی

 امیر المومنین علی علیه السلام فرمود: إِظْهَارُ الْحِرْصِ یُورِثُ الْفَقْرَ 2؛ حرص و ولع نشان دادن به مال و منال دنیا، سایه فقر را بر زندگی حریص می گستراند.

 

 

امام باقر علیه السلام فرمود: هر کس بعد از نماز صبح بگوید: «سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»6 خداوند متعال او را از فقر محافظت می کند

ادعیه و اذکاری که برای رفع تنگدستی و زیادشدن روزی مفیدند:

بارش رحمت

1. امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس 30 بار در روز «سبحان الله» بگوید خداوند تبارک و تعالی 70 نوع بلا را از او دور می کند که کمترین آن فقر است.

2. امام باقر علیه السلام فرمود: هر کس بعد از نماز صبح بگوید: «سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ وَ بِحَمْدِهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ»6 خداوند متعال او را از فقر محافظت می کند.

3. امام باقر علیه السلام فرمودند: خواندن «آیةالکرسی» این اثر را دارد که خداوند هزار گرفتاری دنیوی و هزار سختی اخروی را از خواننده اش برطرف می کند. کمترین اثر آن در دنیا رفع فقر است و بعد از دنیا برطرف شدن عذاب قبر خواهد بود. 7

4. امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس30 بار بگوید «سُبْحَانَ اللَّهِ وَ بِحَمْدِهِ سُبْحَانَ اللَّهِ الْعَظِیمِ» بی نیازی به او رو کرده و فقر از او روگردان می شود.8

5. رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: اگر فقر، زندگی را بر کسی تنگ کرد « لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ

الْعَظِیمِ» را بسیار بگوید. 9

7. شخصی از صحابه رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نزد ایشان آمد و خبر بیماری و فقر خود را به عرض حضرت رساند. آن پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم از او پرسید آیا می خواهی دعایی به تو بیاموزم که اگر بخوانی خداوند متعال درد و فقر را از برطرف می سازد؟ پاسخ داد: پدر و مادرم به فدایت چرا که نخواهم. آنگاه حضرت به آموخت که بگوید لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ تَوَکَّلْتُ عَلَى الْحَیِّ الَّذِی لا یَمُوتُ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِیٌّ مِنَ الذُّلِّ وَ کَبِّرْهُ تَکْبِیراً  10

رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: اگر فقر، زندگی را بر کسی تنگ کرد « لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» را بسیار بگوید

 

شکر نعمت

 

فردی از محضر آیت الله العظمی مظاهری پرسیده است:

مدتی است هر چه می کنم از دست قرض راحت نمی شوم و این قرض را نداده به دام قرض دیگری می افتم، هنگام قرض گرفتن شدیداً اذیت می شوم؛ و اینکه از لحاظ روزی هم به سختی دچار شده ام و ادعیه ای که وارده شده می خوانم ولی اثری نمی بینم. از محضر جنابعالی تقاضا دارم راهکاری مرحمت بفرمائید که در مشکلات بخصوص مشکلات و درماندگی های مادی زود اثر باشد.

ایشان در پاسخ مرقوم داشته اند:

اگر گناه در زندگی شما نباشد و این ذکر را «اَللّهُمَّ اَغنِنِی بِحَلالِکَ عَن حَرَامِکَ وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواکَ» را زیاد بگوئید، نجات پیدا می کنید. 11

  

 




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 12:20 عصر ::  نویسنده : فاطمه

عزیزان همراه جشنواره ی مهرباران

با سلام

1ـ تمدید جشنواره بعید به نظر می رسد بنابراین تلاش نمائید تا پایان امروز آثار خود را ارسال نمائید.

2ـ دبیرخانه ی جشنواره پس از دریافت آثار، وصول آن را با ذکر تاریخ اعلام می نماید. عزیزانی که آثار خود را ارسال نموده اند به بخش پیگیری آثار خود مراجعه نمایند و چک نمایند تا کلیه آثارشان اعلام وصول شده باشد. در غیر این صورت و پس از پایان یافتن مهلت ارسال آثار دبیرخانه مسئولیتی در قبال آثار وصول نشده نخواهد داشت.

3ـ داوری ابتدایی آثار آغاز شده است. از طریق پنل مدیریتی پیگیری آثار به شما اعلام خواهد شد که اثر در چه مرحله ای از داوری قرار دارد.

 

منبع : www.mehrbaran.ir




موضوع مطلب :

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه رویان در زمینه تحقیقات، تولید سلولی و فرآورده‌های بیولوژیک، تولید بیوایمپلنت‌ها، ناباروری، ایجاد بانک خون بند ناف و ایجاد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و… تفاهم‌نامه مشارکت علمی و تخصصی امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و پژوهشگاه رویان در جهت بهره‌مندی از استعدادها، ظرفیت‌ها و تجارب برای همکاری‌های علمی و پژوهشی و مشارکت در ایجاد و توسعه فناوری‌ها، تولید، درمان و خدمات مرتبط با علوم سلول‌های بنیادی و ناباروری تفاهم نامه مشارکت علمی و تخصصی امضا کردند.

این تفاهم‌نامه که به امضای ابوالحسن فقیه، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و حمید گورابی، رئیس پژوهشگاه رویان رسیده است فرصت‌های آموزشی پژوهشی را در راستای برنامه‌ها و همکاری‌های مشترک طرفین فراهم خواهد کرد.

بنابر این گزارش طبق این تفاهم‌نامه هلال احمر، رویان را به عنوان بازوی تخصصی و اجرایی خود برای پیشبرد برنامه‌ها و اهداف مرتبط با حوزه علوم سلولی و سلول‌های بنیادی در سطح ملی و بین‌المللی (مراکز درمانی خارج از کشور) برمی‌گزیند و فعالیت‌های مورد نظر خود در زمینه‌های علمی، تولیدی، درمانی و خدماتی به رویان ارائه خواهد داد.

همچنین رویان متعهد می‌شود برنامه‌های پیشنهادی خود را در زمینه تحقیقاتی، درمانی، تولید سلولی و فرآورده‌های بیولوژیک، تولید بیوایمپلنت‌ها، ناباروری، ایجاد بانک خون بند ناف و ایجاد آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برای بررسی و تصویب هلال احمر تهیه و ایفاد نماید.

بر اساس توافق طرفین، هلال احمر برنامه‌های پیشنهادی خود در زمینه‌های تولید فرآورده‌های سلولی بیولوژیک، تولید نانو داروها و داروهای نوترکیب و فعالیت‌های درمانی را به رویان ارائه خواهد داد.




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 9:56 صبح ::  نویسنده : فاطمه

                                               

یکی از تفاوت های اساسی پیشوایان دینی و الهی با دیگر رهبران، این است که پیشوایان حق هموراه از پایگاه مردمی نیرومدی برخوردار بوده اند. از این جهت، با همه ی شکوه و جلال و عظمتی که داشتند، از مردم جدا نبودند و بلکه همراه و در میان مردم می زیستند.

امام رضا علیه السلام که یکی از پیشوایان به حق و رهبران واقعی و الهی اسلام می باشد، علاقه ی فراوانی در خدمت کردن به محرومان، افتادگان و ضعیفان جامعه داشت و تلاش می کرد در کنار آنان باشد و برای آنان همانند پدری دلسوز و مهربان بود.

مردم نیز دل خوش داشتند که درد دل آنان را گوش می دهد و به آنان توجه و عنایت دارد. از این رو نوشته اند:

در مسیر حرکت خود از مدینه به ایران، محل توقف و استراحتش را در منطقه ی فقیرنشین قرار می داد و حتی به خانه ی آنان وارد می گردید.

* بحارالانوار جلد 49 صفحه ی 122

همان گونه که پیش از این یاد کردیم، آن بزرگوار با همه ی غلامان و خدمتکارانش بر سر یک سفره می نشست و با آنان غذا می خورد.

* کشف الغمه جلد 3 صفحه ی 484

و در برابر فردی معترض که گفته بود چرا آنان را از یکدیگر جدا نمی کنی فرمود: ساکت باش! خدای همگان یکی است، پدر و مادر همه یکی می باشد و پاداش هم در گرو رفتار و اعمال است.

* فروع کافی جلد 8 صفحه ی 230

 

وارد شدن امام علیه السلام در نیشابور به خانه ی پیرزن

با آن که بسیاری از سرشناسان و اشراف شهر نیشابور آرزوی وارد شدن آن حضرت را به خانه ی خود داشتند، اما آن بزرگوار در نیشابور وارد خانه ی پیرزنی شد. نوشته اند:

امام رضا علیه السلام در میان استقبال باشکوه و بی نظیر مردم وارد نیشابور شد و در ناحیه ای به نام تلاش آباد یا پلاس آباد، در منزل زنی به نام پسنده منزل کرد.

* بحارالانوار جلد 49 صفحه ی 121 ؛ عیون اخبار الرضا علیه السلام جلد 2 صفحه ی 132 ؛ منتهی الآمال جلد 2 صفحه ی 287

به نقل از پایگاه تخصصی امام رضا (ع)




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 9:54 صبح ::  نویسنده : فاطمه
همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت آسیب های نوپدید، نظریات و الگوهای پیشگیری اسفندماه امسال برگزار می شود.

این همایش از سوی حوزه توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور و در تهران برگزار می شود. علاقه مندان می توانند تا 10 بهمن ماه می توانند چکیده مقالات خود را به سایت این همایش به نشانی conference.behzisti.net ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی همواره یکی از دغدغه های برنامه ریزان اجتماعی بوده است و برنامه ریزی برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مستلزم شناخت و تبیین این آسیب های اجتماعی و نیز شناخت شیوه های اجرایی پیشگیرانه و مزایا و چالش های عملی آنها است.

به این ترتیب شناخت علمی و تجارب عملی ملزومات اصلی برنامه ریزی های اجتماعی برای کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

از همه پژوهشگران، استادان و کارشناسانی که تمایل به مساهمت در این کنفرانس را دارند، دعوت می شود که چکیده مقالات خود را از طریق بخش ?ارسال چکیده و مقاله? در وبسایت همایش ارسال کنند.

پس از ارزیابی اولیه چکیده مقالات، از نویسندگان چکیده های برگزیده دعوت خواهد شد تا برای ارایه در همایش حاضر شوند.

مقاله های برگزیده پس از داوری و ویراستاری در مجموعه مقالات کنفرانس، با شابک، به صورت کتاب متعارف و نیز کتاب الکترونیکی منتشر خواهند شد.




موضوع مطلب :
1   2   3   >   
لوگو
به وبلاگ  ☂ مهــر بــــــاران ☂

          خوش آمدید.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 14
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 48066

Online User
IranSkin