سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
☂ مهــر بــــــاران ☂
به وبلاگ * مهـــــر بــــاران* خوش آمدید.

شانزدهمین جلسه ستاد توانمندسازی نیازمندان مناطق محروم کشور در محل دفتر مناطق محروم و امور روستایی کشور برگزار گردید.

در این جلسه که با حضور پرشمار اعضای ستاد متشکل از خیریه های استان تهران و همچنین نهادهای حامی محرومان تشکیل گردید، پورهاشمی رئیس جدید این دفتر در سخنانی به ارائه ی دستاوردهای این دفتر پرداخت و عملکرد این دفتر را در سه برهه ی ابتدای انقلاب، سال 1385 و سال 1391 بیان نمود. وی در این جلسه جهت همکاری با این ستاد اعلام آمادگی نمود و یکی از معاونان سازمان را جهت پیگیری و شرکت در جلسات معرفی کرد. لازم به ذکر است که آقای پورهاشمی از موسسین و سابقین کمیته امداد امام خمینی (ره) می باشد.

در این جلسه نمایندگان خیریه ها به بیان دستاوردها و مشکلات خود در مناطق محروم پرداختند. جلسه بعدی ستاد در روز 29 بهمن ماه در مهدیه تهران برگزار خواهد شد.




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 30 :: 9:49 صبح ::  نویسنده : فاطمه
ستاره‌های برتر ورزش، چهره‌های ماندگار عرصه سینما و تئاتر با حضور شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سفیران طلایی سازمان بهزیستی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی شکور، در جشن سپاس سازمان بهزیستی عزت الله انتظامی، داوود رشیدی، فرامرز غریبیان، انوشیروان ارجمند، اکبر عالمی، رویا تیموریان، الهام پاوه‌نژاد، مسعود فراستی، جواد خیابانی، کامران نجف‌زاده و پریوش نظریه به عنوان ستاره‌های عرصه هنر و رسانه و سفیران طلایی سازمان بهزیستی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، همچنین امیر قلعه نویی و همسرش، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، علی کریمی، حمید سوریان، وحید شمسایی، محمدرضا طالقانی، حسین شمس و محمد خسروی وفا نیز به عنوان ستاره‌های ورزشی و بهروز ریخته‌گران مدیرعامل کارخانه فولاد ماهان سپاهان به عنوان سفیران طلایی سازمان بهزیستی معرفی شدند.

بر همین اساس سفیران طلایی معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی به عنوان نماینده رئیس سازمان بهزیستی کشور محسوب شده و می‌توانند از تمامی مراکز در سطح کشور که مختص سازمان بهزیستی است بازدید و گزارش تهیه و آن را به سازمان بهزیستی منتقل کنند.

دبیران معرفی شده تصمیم‌گیرنده قطعی برای اجرای هر گونه اقدامی هستند. ضمن اینکه دارندگان گواهی سفیر طلایی رسماً بنیان‌گذار مؤسسه خیریه برای نیازمندان خواهند بود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور، در مراسم معرفی سفیران طلایی و تقدیر از هنرمندان پارالمپیک سازمان بهزیستی که با عنوان جشن سپاس صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد، شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زریبافان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید ، کاوه اشتهاردی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان سازمان بهزیستی نیز حضور داشتند.




موضوع مطلب :
جمعه 91 دی 29 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : فاطمه

                                                   

 

پدیده کودکان کار و کودکان خیابانی یکی از پدیده های اجتماعی است که امروزه متخصصان مددکاری و علوم اجتماعی به آن می پردازند. این پدیده معلولی از عوامل گوناگون و درهم پیچیده اجتماعی و اقتصادی است. نظریه های مختلفی در حیطه علوم اجتماعی به این قضیه پرداخته است.

علت ورود کودکان به دنیای کار می تواند ناشی از فقر خانواده، ترس از آینده و فقیرترشدن در آینده یا معضلات خاص خانواده همچون بدسرپرستی یا بی سرپرستی باشد. البته در کار کودکان معمولا ارزش افزوده بیش از دستمزد بوده و هزینه های اجباری نهفته در مقررات کار مثل پرداخت حق بیمه و مالیات برای کودکان کارگر حذف می شود و به همین دلیل کارفرما علاقه مند به کار کودکان است.

اقتصاددانان دلایل ورود کودکان به عرصه کار را از زاویه عرضه و تقاضا بررسی می کنند. از این منظر در میان عوامل مختلف «فقر» مهم ترین عاملی است که کودکان را وادار به کار کردن می کند، زیرا درآمد حاصل از کار کودک برای زندگی او و خانواده اش ضروری است.

هر چند عواملی مانند علاقه کودکان به کار، اجبار خانواده ها، ضعف برنامه های حمایتی و رفاهی، خرده فرهنگ های ارزشی مثبت نسبت به کار کودکان پسر، نا آگاهی کودکان از حقوق قانونی خود یا عدم اتکای آنان به مراجع قانونی معین، سوءاستفاده کارفرمایان خیابانی و زندگی در مناطق حاشیه ای از عوامل موثر در شکل گیری کودکان کار در شهرهاست، اما در این بین فقر اقتصادی خانواده ها و نیاز مبرم این خانواده ها به درآمد کودکان، نقش برجسته ای در بین کل عوامل موجود دارد.

سازمان های مدافع کودکان، معتقدند با توجه به روند رو به رشد فقر و شکاف طبقاتی در جهان که در سال های اخیر به اوج خود رسیده، به ناچار بخش زیادی از بار تامین درآمد خانواده های فقیر به ناچار بر دوش کودکان افتاده است.

تغذیه کودکان کار اغلب در شرایط نامناسبی قرار دارد این کودکان به دلیل محرومیت از موادمغذی و ویتامین ها و سایر ملزومات غذایی عمدتا به سوءتغذیه دچار می شوند.

براساس نتایج به دست آمده کودکان به ندرت میوه، سبزیجات یا پروتئین می خورند ، تعدادی از کودکان فقط یک یا 2 بار در روز غذا می خورند.این موضوع باعث می شود آنها از نظر جسمی ضعیف شوند و در آینده این مشکل خود زمینه ساز فقر آنها می شود و این چرخه معکوس ادامه پیدا می کند.




موضوع مطلب :

معاون هماهنگی امور بین الملل کمیته امداد امام خمینی(ره) از ارسال محموله 24 تنی اقلام اضطراری ومعیشتی به کشور میانمار برای مسلمانان آسیب دیده این کشور خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) محمد محمدی فرد با اشاره به ارسال محموله 24 تنی اقلام اضطراری ومعیشتی برای یاری رسانی به مسلمانان آسیب دیده از تحولات ودرگیری های داخلی کشور میانمار گفت:با بهره مندی از کمکهای خیرین و نیکوکاران ایران اسلامی وبا مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) این کمکها به آن کشور ارسال شده است.

وی از اعزام مدیرکل توسعه ارتباطات کمیته امدادامام(ره) به همراه هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به آن کشور به منظور اهداء این کمکها خبر داد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 دی 28 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : فاطمه

رئیس جمهور غنا در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان خدمات درمانگاه جمعیت هلال‌احمر ایران در شهر آکرا را ستود.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر؛ جان درامانی ماهاما رئیس جمهور غنا در دیدار دکتر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با ستایش از دولت ایران برای تاسیس درمانگاه در شهر آکرا، گفت:« درمانگاه ایران که در آدابراکا در شهر آکرا واقع شده است نه تنها مقرون به صرفه بلکه خدمات بسیاری به مردم محروم منطقه می‌دهد.»

رئیس جمهور غنا همچنین توسعه درمانگاه جمعیت هلال احمر ایران را به نفع مردم دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در خصوص گسترش این درمانگاه گفت:« توسعه این درمانگاه باعث خواهد شد که روزانه حدود 1500 بیمار در آنجا تحت درمان قرار گیرند.»

گفتنی است که درمانگاه جمعیت هلال احمر ایران در شهر آکرا غنا هم اکنون روزانه به 300 تا 500 نفر از بیماران مراجعه کننده خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 91 دی 28 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : فاطمه

                                                      

 

* ثروت ها به طور مساوی تقسیم می شود : هنگامی که به واسطه ظهور امام زمان (عج) دنیا پر از عدالت شود َ ثروت های جهان به طور مساوی تقسیم خواهد شد ؛ چنانچه امام محمد باقر فرمودن : وقتی قائم ما اهل بیت قیام کند  ثروت را به طور مساوی تقسیم می کند و عدالت را در میان مردم پیاده می نماید.

 *فقر و بینوایی ریشه کن خواهد شد : در پرتو عدالت حضرت بقیة الله (عج)  عموم مردم بی نیاز خواهند شد.  چنانچه در حدیث آمده است : زمانی برای مردم پیش می آید که انسان صدقات از طلا را با خود بر می دارد ؛ تا آن ها را در راه خدا انفاق کند  ولی نیازمندی را پیدا نمی کند که این صدقه را قبول نماید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 91 دی 26 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : فاطمه

                             

پاداش انفاق کنندگان

خداوند برای انفاق کنندگان پاداش‏های‏ ارزنده‏ای قرار داده است
«فالذین امنوا منکم و انفقوا لهم اجر کبیر» و خود او پاداش انفاق را بر عهده‏ گرفته است.
اکنون به ذکر برخی از پاداش‏های انفاق کنندگان‏ می‏پردازیم:
1-جایگزینی
خداوند در قرآن کریم می‏فرماید:«و هر چیزی‏ را(در راه خدا)انفاق کنید،جای آن را پر می‏کند و او بهترین روزی دهندگان است.»
گروهی خیال می‏کنند با انفاق کردن چیزی را از دست می‏دهند و کسانی که انفاق نمی‏کنند، اموالشان باقی می‏ماند.امام صادق(ع)می‏فرماید: «در روز جمعه دو فرشته این گونه دعا می‏کنند «اللهم اعط کل منفق خلفا و کل ممسک تلفأ» «خدایا به هر انفاق کننده‏ای عوضی عطا فرما و هر بخیلی را به تلف شدن مال دچار فرما».
2-برخورداری از ثواب مجاهدان
3-همراهی در هنگامه رستاخیز.
4-شادی در روز قیامت

 




موضوع مطلب :
یکشنبه 91 دی 24 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : فاطمه

 

                                                  

آثار انفاق را می‏توان به سه دسته فردی، اجتماعی و اخروی تقسیم بندی کرد:
آثار فردی انفاق عبارت است از رفاه و آسایش‏ برای انفاق کننده و دریافت کننده انفاق،آسان شدن‏ مشکلات و هموار شدن راه‏ها،استجابت دعا،رفع‏ بلاها و گرفتاری‏ها،افزایش ثروت،تندرستی و طول عمر.
آثار اجتماعی انفاق عبارت است از به دست‏ آوردن دل‏ها،محبت به دیگران،استمرار دوستی‏ها و زیاد شدن دوستان.
آثار اخروی انفاق عبارت است از آسانی‏ حساب،سپر آتش،محو گناهان،بر طرف شدن‏ *انفاق و صدقه می‏تواند از شیوع‏ فقر در جامعه پیشگیری کند یا فقرا را از فقر به در آورد.چنانکه‏ امام صادق فرمود:«نیکی کردن و صدقه دادن فقر را از بین می‏برد.»
خشم پروردگار،روشنایی و آسایش در روز قیامت‏ است.
ابن مسعود از پیامبر(ص)نقل کرده است:در شب معراج دیدم بر سومین در دوزخ نوشته شده: هر کس می‏خواهد در روز قیامت عریان نباشد،باید بدن‏های عریان را بپوشاند و هر کس می‏خواهد در آن روز،تشنه نماند باید تشنگان را در دنیا سیراب‏ کند و هر کس مایل است در روز قیامت گرسنه‏ نباشد،باید گرسنگان را در این دنیا غذا دهد.
خداوند انفاق را کفاره گناهان قرار داده است و به واسطه آن از لغزش‏ها می‏گذرد.
«و یکفر عنکم‏ من سیئاتکم» صدقات بخشی از گناهانتان را می‏زداید.انفاق،جبران کننده کاستی‏ها و لغزش‏ها است.حتی چنانچه کسی از انفاق کردن کوتاهی‏ کرد می‏تواند آن را جبران کند.در حدیث داریم‏ «ادفعوا البلاء بالصدقه»با صدقه دادن از پدید آمدن‏ بلاها جلوگیری کند.همچنین از پیامبر اسلام نقل‏ شده است که فرمودند:«بیماران خود را با صدقه‏ دادن مداوا کنید.»
انسان‏ها می‏توانند با انفاق کردن و صدقه دادن‏ از گرفتار شدن در دام فقر پیشگیری کنند و حتی‏ چنانچه دچار فقر هستند،بدین وسیله فقر خود را بر طرف سازند.در این رابطه امام باقر(ع) می‏فرماید:«البر و الصدقه ینفیان الفقر».«نیکی‏ کردن و صدقه دادن فقر را از بین می‏برد.»




موضوع مطلب :
شنبه 91 دی 23 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : فاطمه
                                     

 

معاون فعالیت های اجتماعی سازمان دانشجویان ایران گفت: تاکنون 1000 اثر به دفتر جشنواره رسیده است و امسال نیز بخش جدید و پر طرفدار وبلاگ را به جشنواره افزوده ایم، چرا که بسیاری از گروه های دانشجویی و جهادی از این فضا استفاده استفاده می کنند و مورد اقبال گروه های مختلف جامعه است.

به گزارش روابط عمومی خانه فعالان مجازی عباس حسین نژاد، شاعر، طنزپرداز و معاون فعالیت‌های اجتماعی سازمان دانشجویان ایران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی «منانشر» درباره دلایل تمدید جشنواره «مهرباران» عنوان کرد: اطلاع رسانی ما به رسانه ها قدری طول کشید. همچنین از آنجایی که در حال حاضر بین ترم و هنگام امتحانات دانشجویان است، می خواستیم فرصت لازم برای ارسال آثار برایشان فراهم شود.
وی افزود: تاکنون 1000 اثر به دفتر جشنواره رسیده است و امسال نیز بخش جدید و پر طرفدار وبلاگ را به جشنواره افزوده ایم، چرا که بسیاری از گروه های دانشجویی و جهادی از این فضا استفاده استفاده می کنند و مورد اقبال گروه های مختلف جامعه است.
حسین نژاد با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ باید بیش از هر زمانی جدی گرفته شود، یادآور شد: فرهنگ جهادی نیز بخشی از جشنواره امسال است و امسال این جشنواره به نام شهید رجایی نام گذاری شده است. نخستین سال برگزاری جشنواره « مهرباران» نیز به نام امام موسوی صدر مزین شد و امسال نیز به دلیل حمایت و توجه شهید رجایی به فقرا این جشنواره امسال به نام ایشان برگزار می شود.
سومین جشنواره دانشجویی، فرهنگی «مهرباران» در بخش‌های عکس، شعر، داستان کوتاه، مقاله، وبلاگ و کاریکاتور برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 30 دی ماه تمدید شده است.

گفتنی است، این جشنواره با همکاری خانه فعالان مجازی در بخش وبلاگ برگزار می شود.




موضوع مطلب :
جمعه 91 دی 22 :: 12:0 صبح ::  نویسنده : فاطمه

                                 

 

معاویه درباره علی(ع)چنین‏ شهادت داده است:«اگر علی‏ انباری از طلا داشته باشد و انبار دیگری از کاه،نخست انبار طلا را در راه خدا انفاق خواهد کرد و چیزی بجای خود نگه‏ نخواهد داشت.
قرآن کریم شرایط انفاق ارزشمند را در آیات‏ مختلف بیان کرده که از جمع آن می‏توان ده شرط آن را مورد توجه قرار داد.
1-از بهترین قسمت مال انتخاب شود نه از اموال کم ارزش.
«ای کسانی که ایمان آورده‏اید از اموال پاکیزه‏ای‏ که به دست آورده‏اید یا از زمین برای شما خارج‏ ساخته‏ایم انفاق کنید،و به سراغ قسمت‏های ناپاک‏ برای انفاق نروید،در حالی که خودتان حاضر نیستید آنها را بپذیرید.مگر از روی اغماض،و بدانید خداوند بی‏نیاز و شایسته ستایش است».
2-از اموالی که مورد نیاز انسان است،باشد.
«آنها دیگران را بر خود مقدم می‏دارند،هر چند خود به طور شدید نیازمند باشند».
3-به کسانی انفاق کنید که سخت نیازمندند، و اولویت‏ها را در نظر گیرید.
«انفاق شما بخصوص برای نیازمندانی باشد که‏ در راه خدا در محاصره قرار گرفته‏اند».
4-انفاق اگر مخفی باشد بهتر است.
«هرگاه آنها را مخفی ساخته و به نیازمندان‏ بدهید برای شما بهتر است».
5-هرگز منت و آزاری با آن همراه نباشد.
«ای کسانی که ایمان آورده‏اید،انفاق‏های خود را با منت و آزار باطل نکنید».
6-انفاق باید توأم با اخلاص و نیت پاک باشد.
«کسانی که اموالشان را برای جلب خشنودی‏ خداوند انفاق می‏کنند».
7-آنچه را انفاق می‏کند کوچک و کم اهمیت‏ بشمرد،هر چند ظاهرا بزرگ باشد.
«به هنگام انفاق منت مگذار و آنرا بزرگ‏ مشمار».
8-از اموالی باشد که به آن دل بسته است و مورد علاقه اوست.
«هرگز به حقیقت نیکوکاری نمی‏رسید،مگر اینکه از آنچه دوست دارید انفاق کنید».
9-هرگز خود را مالک حقیقی تصور نکند، بلکه خود را واسطه‏ای میان خالق و خلق بداند
«انفاق کنید از آنچه خداوند شما را نماینده خود در آن قرار داده است».
10-انفاق باید از اموال حلال باشد،چرا که‏ خداوند فقط آن را می‏پذیرد.
«خداوند شما،از پرهیزگاران قبول می‏کند»





موضوع مطلب :
<   1   2   3   >   
لوگو
به وبلاگ  ☂ مهــر بــــــاران ☂

          خوش آمدید.
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 19
  • بازدید دیروز: 0
  • کل بازدیدها: 48103

Online User
IranSkin